Bezpieczniej mostem przez Wisłę

Od 2015 roku Bydgoska Szosa działa, by poprawić patową sytuację na moście przez rzekę Wisłę w Fordonie.

Jednak na czym w ogóle polega problem?

Ścieżka rowerowa pozwalająca dojechać do mostu powstała z wykorzystaniem dofinansowania unijnego w ramach inwestycji realizowanej w latach 2012-2014, razem z innymi odcinkami na terenie powiatów bydgoskiego, chełmińskiego i w Bydgoszczy. Jadąc od strony Torunia rowerzyści mogą jednak zastanawiać się, jak na tę ścieżkę się dostać. Po minięciu skrzyżowania drogi krajowej nr 80 z drogą wojewódzką nr 551 (skręt na Strzyżawę) cykliści powinni już znajdować się na opisywanej ścieżce. Nie mogą jednak wjechać na nią bezpośrednio, gdyż wjazd blokują barierki. Muszą więc skręcić w drogę wojewódzką, nadłożyć trochę drogi, aby dojechać do końca ogrodzenia, wtedy dopiero wjechać na ścieżkę, cofnąć się nią do skrzyżowania i w końcu kontynuować podróż w kierunku mostu. Gdy już dojadą do przeprawy, mogą napotkać na kolejne trudności. Wielu cyklistów decyduje się na jazdę chodnikiem, gdyż tak czują się bezpieczniej, lecz zgodnie z prawem powinni zjechać na jezdnię, gdyż tuż przed mostem droga rowerowa kończy się – informuje Metropolia Bydgoska

Niedawno sprawę zgłosiliśmy w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. Porozmawialiśmy też z mediami, by nagłośnić sprawę. Na krajowej mapie zagrożeń bezpieczeństwa uzupełniliśmy stosowną dokumentację. Nasze wnioski zostały zatwierdzone – wiemy, że do czasu przebudowy mostu zostanie zmieniona organizacja ruchu drogowego.

Po publikacji artykułu w Metropolii Bydgoskiej, na twitterze Jarosław Gołębiewski, dyrektor oddziału GDDKiA w Bydgoszczy udostępnił informację:

#GDDKIA zgłosiła do planu na 2020 rok remont mostu wraz z udogodnieniami dla ruchu pieszego i rowerowego. Czekamy na zatwierdzenie planu. ✒

Mamy więc formalnie pozytywny finał sprawy, oczywiście będziemy patrzeć na to, co zostanie zrobione w terenie.